Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/dastre/domains/dastresi.com/public_html/index.php on line 1
معرفی اپل واچ و راهنمای خرید آن
پروفایل
اپل واچ چیست

در این مقاله در وب سایت دسترسی قصد داریم به معرفی کامل اپل واچ و راهنمای خرید اپل واچ بپردازیم.

hosein ramezannia 20 دی 1401 303 بازدید

اپل به عنوان یک برند بزرگ و تولید‌کننده انواع وسایل هوشمند به خصوص موبایل‌های هوشمند در سرتاسر جهان به خوبی شناخته شده است. کمپانی اپل توانسته است با استفاده از هوش و ذکاوت مدیران خود در طی سال‌های طولانی به خصوص استیوجابز به جایگاه امروزی خود رسد و هر ساله برای معرفی محصولات جدید خود بسیاری را مشتاق کند. یکی از معروف‌ترین محصولات شرکت اپل، اپل واچ یا ساعت اپل می‌باشد که در این مقاله در وب سایت دسترسی قصد داریم به معرفی کامل اپل واچ و راهنمای خرید اپل واچ بپردازیم.

اپل واچ چیست؟

یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات شرکت اپل، ساعت های هوشمند آن یعنی اپل واچ می‌باشد. اپل واچ گجتی بسیار فراتر از ساعت می‌باشد و کارایی‌های زیادی دارد. اپل واچ هنگامی که در دست و مچ بسته می‌شود می‌تواند به صورت کامل با موبایل‌های آیفون ست شود و اطلاعات زیادی را در صفحه نمایش خود به افراد نشان دهد. امکان استفاده‌های فراوان از اپل واچ به جای موبایل باعث شده است این گجت به عنوان یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین گجت‌ها در سرتاسر دنیا شناخته شده باشد.

لازم به ذکر است بدانید این گجت هوشمند برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ توسط شرکت اپل رونمایی شد و با گذشت هر سال بر ویژگی‌های آن افزوده شده است. بی‌شک آخرین سری اپل واچ دارای قابلیت‌های بی‌شماری است که در مقایسه با سری اول آن، آن را متمرکز کرده است.

این ساعت هوشمند اپل به قدری بین کاربران و افراد علاقه‌مند به محصولات اپل محبوب است، که این کاربران برای فرا رسیدن ماه سپتامبر و رونمایی از ساعت هوشمند اپل چشم انتظار‌اند.

تا به امروز ۶ سری از مدل‌های اپل واچ معرفی شده است و طبیعتا آخرین سری این محصول دارای امکانات بیشتری نسبت به نسخه‌های اولیه آن است. لازم به ذکر است در شرکت اپل تولید سری اول و دوم اپل واچ به طور کامل متوقف شده است.

مزایا اپل واچ

ساعت هوشمند اپل به دلیل دارا بودن کاربرد‌ها و مزایایی که دارد امروزه تبدیل به محبوب‌ترین گجت پوشیدنی دارد. این محصول که با پیشرفت تکنولوژی به بازار معرفی شد و توانست در میان ساعت‌های هوشمند انقلاب کند و نسل جدیدی از گجت‌ها را معرفی کند. وجود این ساعت می‌تواند برای خریداران و کاربران مزایا گوناگونی داشته باشد.

کاربرد‌ها و قابلیت‌های اپل واچ باعث شده است که استفاده از موبایل برای دارندگان اپل واچ به کمترین میزان ممکن برسد و افراد بتوانند با همین ساعت هوشمند خود بسیاری از کار‌های خود را مدیریت کنند. در ادامه این بخش از مقاله به معرفی مهم‌ترین مزایا اپل واچ خواهیم پرداخت.

کنترل دیگر دستگاه‌ها

یکی از قابلیت‌های اصلی و کاربرد‌های اپل واچ، امکان کنترل دیگر گجت‌ها و وسایل هوشمند است. با استفاده از اپل واچ می‌توان به راحتی تلویزیون برند اپل را تحت کنترل در آورد یا حتی از آن به جای موس در مک استفاده کرد. اپل واچ می‌تواند به تمامی دیگر دستگاه‌ها و محصولات اپل متصل شود و اطلاعات آن‌ها به صاحب خود نشان دهد.

یکی دیگر از قابلیت‌ها و فناوری‌های کنترلی استفاده شده در اپل واچ، ویژگی Continuity در آن می‌باشد. با استفاده از این قابلیت می‌توان بخشی از یک پروسه را مانند پیام دادن با استفاده از اپل واچ انجام داد و بخش دیگر آن را با استفاده از موبایل‌های آیفون!

امکان برقراری و دریافت تماس

امکان برقراری تماس یکی دیگر از مزایا اپل واچ است. گرچه اکثر ساعت‌های هوشمند از این قابلیت برخوردار هستند اما اپل واچ دارای اسپیکر کوچکی است که افراد می‌توانند بدون نیاز به وسیله دیگری از این قابلیت آن بهره‌مند شوند. ست کردن اپل واچ با ایرپاد‌های اپل نیز می‌تواند لذت استفاده از این قابلیت را چندین برابر کند. علاوه بر امکان برقراری تماس، کاربران این محصول می‌توانند به تماس‌های دریافتی نیز از طریق همین ساعت پاسخ دهند.

لازم به ذکر است که صدای اسپیکر اپل واچ صدای رسا و با کیفیتی نمی‌باشد و لازم است برای بهتر استفاده کردن از این قابلیت، این ساعت به ایرپاد‌های اپل متصل شود.

دوام در آب

یکی دیگر از مزایا اپل واچ، مقاومت اپل واچ در آب است. ساعت ‌های اپل واچ مخصوصاً سری‌های جدید این محصول همه گی آن‌ها ضد آب هستند و آب نمی‌تواند به آن‌ها آسیبی رساند. ساعت ‌های هوشمند اپل به خصوص سری ۶ این محصول می‌تواند تا عمق یک متری در آب مقاومت داشته باشند و کاربران آن می‌توانند از این ساعت‌ها در استخر یا حتی زیر دوش استفاده کنند.

جلوگیری از گم شدن آیفون

همانطور که گفتیم اپل واچ می‌تواند به آیفون متصل شود و برخی از فعالیت‌های آن را کنترل کند. اگر کاربران موبایل آیفون خود را در نزدیکی خود که اپل واچ همراه آن‌ها است، گم کنند می‌تواند با ارسال دستور به اپل واچ، آیفون خود را به صدا در آورند و موبایل خود را پیدا کنند.

البته با وجود سخنگوی سیری در موبایل‌های آیفون استفاده از این قابلیت چندان قابل اهمیت نمی‌باشد.

امکان ارسال پیامک

از دیگر قابلیت‌های ساعت هوشمند اپل، امکان ارسال پیامک می‌باشد. ارسال پیامک که از مزایا اپل واچ می‌باشد می‌توانند در مواقعی که کاربران در حال ورزش کردن یا پیاده روی هستند بسیار مؤثر باشد. در اپل واچ کیبوردی برای تایپ متن وجود ندارد اما کاربران می‌توانند با ضبط صدا پیام صوتی خود را به پیام متنی تبدیل کنند و پیام خود را ارسال کنند.

ردیابی فعالیت ورزشی

از دیگر مزایا اپل واچ، می‌توان به ردیابی فعالیت‌های ورزشی اشاره نمود. اپل واچ با دارا بودن فناوری خاص، می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های ورزشی چون دو، پیاده روی، کوه نوردی، شنا و... را ردیابی کند و اطلاعات خاصی را از آن به نمایش بگذارد.

اپل با ردیابی فعالیت‌های ورزشی نام برده می‌تواند به افراد اطلاع دهد زمان صرف شده در این ورزش، میزان مسافت، ضربان قلب، مقدار کالری از دست رفته و... را به کاربران نمایش دهد. لازم به ذکر است که اپل واچ می‌تواند به صورت اتوماتیک ورزشی که در حال انجام است را تشخیص دهد.

امکان یادداشت‌برداری

امکان یادداشت به صورت صدا یکی دیگر از فواید و مزایا اپل واچ محسوب می‌شود. افراد می‌توانند هنگامی که نمی‌توانند با استفاده از موبایل خود یادداشت را ثبت کنند یا به کاغذ و خودکار دسترسی ندارند، از طریق ضبط صدا این فرایند را با ساعت هوشمند خود انجام دهند.

قابلیت استفاده از اپ استور

اپل در یکی از آپدیت‌های خود، اپ استوری را معرفی و عرضه کرد که مخصوص ساعت‌ های هوشمد این برند است. در این اپ استور کاربران می‌توانند برنامه‌هایی را که با ساعت خود سازگار هستند را ببینند و آن را نصب کنند.

اتصال به اینترنت

یکی دیگر از کاربرد‌های مهم و اساسی اپل واچ، امکان اتصال این گجت به اینترنت می‌باشد. با استفاده از این قابلیت می‌توان با اپل واچ از بسیاری از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد و از دیگر امکانات آن مانند تماشا فیلم آنلاین، گوش دادن به موسیقی و... بهره‌مند شد.

طراحی دیدنی

یکی دیگر از ویژگی‌های اپل واچ که البته در تمامی محصولات اپل قابل دیدن است، طراحی زیبا و دیدنی آن‌ها است. اپل واچ دارای ظاهری زیبا و به اصطلاح شیک می‌باشد. وجود دکمه چرخشی در کنار اپل واچ به کاربران این اجازه را می‌دهد تا بتوانند بین منو‌های اپل واچ جابجا شوند یا سایز صفحه ساعت هوشمند خود را با استفاده از این دکمه کنترل کنند.

پیش‌بینی و جلوگیری از حوادث

یکی از تازه‌ترین کاربرد‌ها و مزایا اپل واچ، امکان پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث سلامتی می‌باشد. اپل واچ با استفاده از فناوری‌هایی چون ردیابی فشار خون، بررسی ضربان قلب و فعالیت‌های بدنی، می‌تواند بسیاری از مریضی‌ها را پیش‌بینی کند و با اطلاع دادن آن‌ها به افراد از وقوع آن‌ها جلوگیری کند.

برای مثال اپل واچ می‌تواند با بررسی ضربان قلب، در صورت غیر نرمال بودن ضربان قلب افراد را مطلع سازد. همچنین سری ۵ و ۶ اپل واچ به قابلیت هشدار سقوط برخوردار هستند. با استفاده از این فناوری، در صورت سقوط افراد با ضربه و شتاب زیادی می‌تواند تشخیص دهد که تصادف رخ داده است و خود به صورت اتوماتیک با بیمارستان ارتباط برقرار می‌کند.

البته اپل واچ به افراد ۶۰ ثانیه فرصت می‌دهد تا وضعیت جسمانی خود را در چنین مواقعی اعلام کند و اگر پس از ۶۰ ثانیه جوابی دریافت نکند، خود به اورژانس و مخاطبین اضطراری وضعیت ناسالم فرد را گزارش می‌کند.

نمایش نوتفیکیشن

ساعت هوشمند اپل می‌تواند به صاحبان خود اطلاعات و نوتفیکیشن‌ها را نمایش دهد. در صورت اتصال این ساعت به موبایل آیفون، نوتفیکیشن‌های موبایل بر روی نمایشگر ساعت هوشمند نمایان می‌شود و امکان بررسی آن‌ها با ساعت نیز امکان‌پذیر است.

وجود دستیار صوتی سیری

محصولات شرکت اپل دارای دستیار صوتی سیری می‌باشند که اپل واچ نیز از این سخنگو پشتیبانی می‌کند. افراد و صاحبان این ساعت می‌توانند تنها با صدا کردن سخنگوی سیری و ارائه دستور به آن، برخی از برنامه‌های خود را بدون حرکات دست انجام دهند. این دستیار صوتی می‌تواند برای افرادی که به ناتوانی جسمی برخوردار هستند کمک فراوانی کند.

جمع‌بندی

محصولات شرکت اپل در هر دسته، چه موبایل، ساعت یا رایانه نسبت به دیگر هم رده‌های خود با دیگر برند‌ها تفاوت‌های اساسی دارند و عموماً محصولات این شرکت با برتری بیشتری نیز همراه است به غیر از برخی از استثنائات! در این مقاله به معرفی ساعت ‌های هوشمند اپل یعنی اپل واچ و معرفی مزایا اپل واچ پرداختیم. ساعت‌ های هوشمند اپل می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که علاقه‌مند هستند کار‌های خود را با راحتی بیشتری انجام دهند.

امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

ثبت دیدگاه